Meest gestelde vragen

Heb je een vraag voor onze winkels of klantenservice? We helpen je graag verder. Hieronder vind je het antwoord op de meest gestelde vragen per onderwerp.

Winkelbezoek en aankoop

Hoe maak ik een afspraak voor persoonlijk advies?

Dit  doe je makkelijk meteen online via ons afspraakformulier. Ga voor een oriënterend gesprek van 1 uur om de mogelijkheden te bespreken of plan een uitgebreid ontwerpgesprek in en stel binnen 2,5 uur jouw ideale keuken samen. Bij een ontwerpgesprek ontvang je altijd een transparante offerte waarin je meteen ziet wat je voor welk onderdeel van je nieuwe keuken betaalt. Wel zo ontspannen kiezen! 

Kan ik ook een online afspraak inplannen?

Ja, dat kan. Kies in het afsprakenformulier bij de tweede vraag voor een videogesprek en krijg advies waar en wanneer het jou uitkomt. Samen bespreken we jouw wensen en kijken we wat de mogelijkheden zijn om jouw keukenwensen tot leven te brengen. 

Zitten er kosten verbonden aan een afspraak, keukenontwerp of offerte?

Nee, zowel het oriënterende gesprek als de ontwerpafspraak zijn geheel vrijblijvend en hier zijn geen kosten aan verbonden. We helpen je graag op een ontspannen wijze verder naar de ideale keuken voor jou. 

Wat maakt een bezoek aan jullie winkel uniek?

Niets is zo fijn als een mooie keuken die ook nog eens handig werkt. Dan kun je er écht van genieten. Bekijk in onze winkel de verschillende keukenopstellingen en ontdek op je gemak alle mogelijkheden via de digitale prijskaarten naast onze keukenopstellingen. Daarop zie je precies wat de getoonde opstelling kost en welke opties er zijn.

Maak vervolgens in ons keukenatelier de ideale combinatie van deuren, bladen en grepen passend bij jouw stijl. We gaan daarna graag met je in gesprek over de keukenruimte en jouw gewoontes in en om de keuken. Op basis hiervan maken we een keukenontwerp vol handige oplossingen voor jou. Dit ontwerp zie je meteen op ware grootte in onze 3D-ontwerpstudio. Je krijgt vervolgens een vrijblijvende offerte mee naar huis waarin je de vaste, transparante prijzen van de verschillende onderdelen ziet. Dat is nog eens ontspannen kiezen!

Kan ik ook langskomen zonder afspraak?

Ja, ook zonder afspraak ben je van harte welkom voor een rondje inspiratie in een van onze winkels. Wil je graag persoonlijk advies? Dan raden we wel aan vooraf een afspraak in te plannen. Zo weten we zeker dat één van onze aankoopadviseurs genoeg tijd heeft om jouw keukenwensen tot leven te brengen.

Wat houdt jullie transparante prijsbeleid in?

We bieden altijd direct de juiste prijs voor jouw nieuwe keuken. Het aankoopadvies bij Bruynzeel Keukens verloopt op een ontspannen en transparante wijze. We willen vooral een keuken op maat ontwerpen die écht past bij jou. Het maken van een offerte is geheel vrijblijvend en onderhandelen over de prijs is bij ons niet nodig. In de offerte die je mee naar huis krijgt, zie je namelijk meteen wat de vaste prijzen zijn voor de verschillende onderdelen van jouw ideale keuken. Zo weet je precies waar je aan toe bent en wat er mogelijk is binnen jouw budget. Lees hier meer over onze prijsopbouw.

Kan ik ook online een offerte laten opstellen?

Een keukenontwerp met bijpassende offerte is maatwerk. We gaan graag met je in gesprek over jouw wensen en alleen op die manier kunnen we een ontwerp met passende offerte opstellen. Daarom zie we je graag in een van onze winkels voor een ontwerpafspraak en is het aanvragen van een offerte via onze website niet mogelijk. 

Hoe en wanneer moet ik mijn keuken betalen?

Wij sturen een iDEAL betaallink om het bedrag aan ons over te maken. De betaling dient uiterlijk twee dagen vóór levering van de keuken op onze rekening te staan. Wanneer dit is besproken tijdens het aankoopgesprek is het ook mogelijk om te pinnen bij aflevering van de keuken. Houd er dan wel rekening mee dat de pinlimiet verhoogd moet worden bij de bank. 

Order wijzigen en inmeten

Kan ik mijn keukenontwerp nog wijzigen na aankoop?

Of dit mogelijk is, is afhankelijk van verschillende factoren. Uiteraard denken we graag met je mee. Neem hiervoor even contact op met de winkel waar je jouw keuken hebt gekocht. De contactgegevens van de winkel vind je op de betreffende winkelpagina. Onze aankoopadviseurs luisteren naar jouw specifieke wensen en kijken graag mee naar wat er mogelijk is om jouw bestelling na aankoop aan te passen. Afhankelijk van de wijzigingen die je wilt doorvoeren, bespreken we samen de vervolgstappen.

Kan ik mijn persoonlijke gegevens nog aanpassen?

Neem contact op met onze afdeling klantenservice wanneer je het adres, telefoonnummer, e-mailadres of de tenaamstelling van je order wilt aanpassen. Deze gegevens hebben wij nodig om de bestelling goed te verwerken. Leveranciers mogen deze gegevens verder niet gebruiken voor andere doeleinden, dus privacy is gegarandeerd.

Wordt mijn keukenruimte ingemeten?

We meten je keukenruimte graag in, zodat de plaatsing van de keuken zo goed mogelijk verloopt. We bieden ook de mogelijkheid om een keuken te bestellen zonder deze in te meten. Dit wordt dan gedaan op basis van een aan te leveren maatgarantie. Wij bestellen en monteren de keuken dan volgens de opgegeven maten. Let op: Bruynzeel Keukens is in dat geval niet verantwoordelijk bij problemen tijdens de montage door afwijkende maten.

Wanneer wordt mijn keuken ingemeten?

Samen plannen we een afspraak gemaakt voor het inmeten van de keukenruimte. Dit is vaak kort na het aankoopgesprek of wanneer jouw keukenruimte gereed is om in te meten. Voordat een keuken in productie gaat, moeten de maten bij ons bekend zijn. Om de levering en montage soepel te laten verlopen, vindt het inmeten vaak binnen drie weken na het aankoopgesprek plaats.

Moet ik aanwezig zijn bij de inmeting?

Ja, om alles over de montage en de voorbereidende werkzaamheden te bespreken en vast te leggen is het belangrijk dat je aanwezig bent bij het inmeten. Er wordt tijdens het inmeten ook een document opgesteld dat ondertekend moet worden. 

Kan ik mijn afspraak voor het inmeten verplaatsen?

Om te weten of dit mogelijk is, kun je contact opnemen met de inmeetplanning via inmeten@bruynzeelkeukens.nl.

Levering en montage

Wat is de gemiddelde levertijd van een keuken?

De gemiddelde levertijd van een keuken van Bruynzeel Keukens is 10 tot 15 weken. De levertijd van je keuken is afhankelijk van de verschillende keuzes die je maakt. Maak een afspraak in de winkel voor een persoonlijk 3D-keukontwerp en ontvang bij de transparante offerte ook een indicatie van de verwachte levertijd. 

Op welke manier krijg ik informatie over de levering van mijn keuken?

1) Ongeveer zes weken voor de verwachte leverweek nemen wij contact op om de overeengekomen leverweek te bevestigen;
2) Ongeveer drie weken voor de overeengekomen leverweek bevestigen wij de dag waarop de levering plaatsvindt;
3) Twee weken voor de levering geven we een tijdsblok aan voor de dag waarop de levering plaatsvindt.

Hoe kan ik me voorbereiden op de levering van de keuken?

De keuken wordt zorgvuldig door onze bezorgers gelost, zij nemen met je door wat er allemaal geleverd wordt. De chauffeurs zetten de keuken zo dicht mogelijk bij de keukenruimte. Zorg ervoor dat er voldoende ruimte is om te kunnen lossen. Houd er rekening mee dat een keuken na het lossen meer ruimte in beslag neemt. De monteur moet uiteindelijk zijn werk kunnen doen in de keukenruimte. Onze chauffeurs hebben afdekmateriaal bij om eventueel afgewerkte vloeren te beschermen tegen schade.

Moet ik aanwezig zijn bij de levering van de keuken?

Het is niet per se nodig om zelf aanwezig te zijn, maar er moet wel iemand zijn die de deur open kan doen. De aanwezige moet wel een transportdocument ondertekenen. 

Op welke manier krijg ik informatie over de montage van mijn keuken?

Bij de levering vroeg op de dag wordt de keuken vaak meteen gemonteerd. Bij een levering later op de dag worden levering en montage gescheiden, de montage start dan bij voorkeur één dag na de levering. In sommige gevallen kan dit ook twee dagen later zijn. Drie weken voor de verwachte montageafspraak ontvang je een bevestiging van de definitieve lever- en montagedatum. Hier wordt ook de naam van het montagebedrijf vermeldt. 

De tijdsduur van de montagewerkzaamheden zijn afhankelijk van een aantal factoren zoals het formaat van de keuken en het aantal monteurs. Zodra de datum bekend is, delen we ook een grove inschatting van de tijdsduur van de afspraak. 

Moet ik aanwezig zijn bij de montage van de keuken?

Het is niet per se nodig om zelf aanwezig te zijn, maar we vragen je wel bereikbaar te zijn en raden aan om binnen een straal van 15 minuten te blijven. Als er vragen zijn, neemt de monteur contact met je op. Na montage loopt de monteur de keuken met je door en moet het opleverrapport getekend worden. 

Wanneer je een keuken hebt gekocht in een koopwoningproject en deze vóór oplevering van de woning wordt gemonteerd, ben je bij de montage niet aanwezig. De projectleider van Bruynzeel Keukens neemt contact met je op om een afspraak in te plannen voor de oplevering van de keuken. Deze afspraak zal gepland worden op de dag van de oplevering van de woning of kort erna.

Hoe kan ik me voorbereiden op de montage van de keuken?

Om de montagewerkzaamheden soepel uit te voeren, deelt Bruynzeel Keukens een leidingwerkadvies waarin duidelijk is aangeven wat er nodig is om de keuken te monteren. Bekijk onze video over deze werkzaamheden of ga naar het Stappenplan voorbereiding keukenmontage. Voor vragen over het aansluitschema is onze afdeling montage telefonisch bereikbaar van 8.00 tot 17.00 uur op telefoonnummer 0164-285599 of per mail. Het e-mailadres voor jouw regio vind je op de correspondentie die wij jou eerder hebben toegestuurd.

Onze afdeling montage is per mail bereikbaar:
Particuliere keukens: montageplanning@bruynzeelkeukens.nl
Koopwoningen: montageplanning-koopwoningen@bruynzeelkeukens.nl

Wat valt er onder de montage van de keuken?

We monteren alle artikelen die bij ons zijn aangeschaft en sluiten deze aan op de vooraf aangebrachte aansluitpunten als het leidingwerk in de keukenruimte dit toelaat. Alle andere werkzaamheden zoals het verplaatsen van aansluitingen, afvoer, stuken en dergelijke vallen niet onder montage. We kitten het werkblad alleen wanneer dit blad tegen een achterwand van Bruynzeel Keuken grenst.

Service en garantie

Mijn keuken is gemonteerd, maar er moet nog service worden uitgevoerd. Hoe werkt dit?

Na het plaatsen van de keuken loopt de monteur samen met jou de keuken door en wordt een opleverformulier opgesteld. Dit formulier wordt aan het einde van een bezoekdag per mail doorgestuurd naar jou en Bruynzeel Keukens. Op het opleverformulier staan alle servicepunten om de keuken bij het volgende bezoek op te leveren. Ondanks alle zorg en aandacht voor de keuken kan het voorkomen dat er toch iets niet in orde is.

Als de keuken na montage niet gebruikt kan worden omdat kookplaat, koelkast, spoelbak of kraan ontbreekt of niet werken en bij lekkage van water of gas, raden we aan daarnaast zo snel mogelijk contact op te nemen met de klantenservice.

Zodra de keuken is opgeleverd, word je door de winkel binnen 5 werkdagen gebeld. Als dit nodig is, worden onderdelen (opnieuw) besteld en wordt er een nieuwe afspraak met een monteur ingepland. 

Op welke manier krijg ik informatie over de service op mijn keuken?

Als er service op de keuken nodig is, nemen we telefonisch contact op om een afspraak in te plannen. Twee weken voor de verwachte serviceafspraak ontvang je een bevestiging van de overeengekomen datum en het definitieve tijdsblok. Op de dag van de afspraak neemt de monteur telefonisch contact op om je op de hoogte te brengen van zijn aankomst.

Kan de service op mijn keuken eerder gepland worden?

Met het plannen van de serviceafspraak houden we altijd rekening met de snelst beschikbare leverdatum en de beschikbaarheid van onze monteurs. Het is dus niet mogelijk om een afspraak voor service verder naar voren te verzetten. 

Wat moet ik doen wanneer het toegestuurde oplever- of servicerapport is niet compleet is?

Stuur in dat geval de extra opleverpunten indien mogelijk voorzien van foto's (bij schade) naar de betreffende winkel, bij voorkeur met de titel: aanvulling opleverrapport + ordernummer. 

Mijn inbouwapparaat is defect, wat nu?

Dat is erg vervelend. Apparatuur in de keuken wordt geleverd door onze leveranciers. De snelste manier is dus ook om direct contact op te nemen met de betreffende leverancier, via onderstaande knop vind je alle contactgegevens. Houd het serienummer en aankoopbewijs bij de hand. 

Service en garantie op apparatuur

Mijn werkblad is beschadigd, wat nu?

Dat is erg vervelend. Stuur de klacht voorzien van foto's door naar de betreffende winkel of onze klantenservice, bij voorkeur met de titel: klacht werkblad + ordernummer. 

Wat zijn jullie garantievoorwaarden?

Ondanks alle zorg en aandacht voor de keuken kan het voorkomen dat er toch iets niet in orde is. Bruynzeel Keukens is aangesloten bij de Centrale Branchevereniging Wonen (CBW). 

  • Bekijk hier de CBW voorwaarden 
  • Download hier de leveringsvoorwaarden
  • Download hier de verkoopvoorwaarden
  • Download hier de garantiebepalingen

Voor de garantievoorwaarden van keukenapparatuur kun je contact opnemen met de betreffende leverancier, zij pakken de aanvraag op volgens de garantievoorwaarden. Lees hier meer over garantie en service op apparatuur.

Wanneer je een melding wilt maken voor garantie kun je het online garantieformulier invullen. Vergeet hierbij niet het ordernummer van de sticker in de gootsteenkast in te vullen. 

Keuken uitbreiden of aanpassen

Kan ik onderdelen (bij)bestellen om mijn Bruynzeel keuken aan te passen of uit te breiden?

Heb je al een Bruynzeel keuken en wil je graag kasten, een werkblad en/of fronten bestellen? Maak dan een uitbreidingsafspraak bij een winkel in de buurt voor persoonlijk advies of bestel direct via onze webwinkel

Kan ik ook losse onderdelen bestellen?

Via onze webwinkel kun je ook losse onderdelen/accessoires zoals bestekindelingen, afvalsystemen, kranen, legplanken of grepen bestellen. Wil je liever persoonlijk advies? Dan helpen we je ook in onze winkels graag verder om jouw keuken compleet te maken. 

Verkopen jullie ook onderhoudssets en onderdelen voor keukenbladen, kranen en spoelbakken?

Onderhoudssets voor keukenbladen kun je direct bestellen via de bladenleverancier. Kijk hiervoor bij Dekker voor kunststof keukenbladen en op Jetstone of Kemie voor stenen bladen. 

Wil je een onderdeel voor je kraan of een korfplug voor je spoelbak bijbestellen? Kijk dan eens op de webshop van Franke of Dekker Zevenhuizen

 

Staat jouw vraag er niet tussen?

We helpen je graag persoonlijk verder. Op onze contactpagina vind je de contactgegevens van verschillende afdelingen binnen Bruynzeel Keukens.

Contact

Voor particulieren Bruynzeel Keukens voor de particuliere markt Voor de zakelijke markt Bruynzeel Keukens voor de zakelijke markt

Welkom thuis.

Bruynzeel Keukens is er voor iedereen.
Kies hieronder hoe je verder wilt gaan.
Deze keuze hoef je maar één keer te maken.