Meest gestelde vragen

Hieronder vind je het antwoord.

De meest gestelde vragen hebben we onderverdeeld in een aantal onderwerpen die vaak naar voren komen. Alle vragen en antwoorden die daarbij horen vind je door het onderwerp uit te klappen. 

Maatregelen Covid-19

  • Wanneer kan ik de winkels van Bruynzeel Keukens bezoeken?

Je bent van harte welkom in één van onze winkels voor een ontwerpafspraak, vrijblijvende offerte of een rondje inspiratie. Om je winkelbezoek zo veilig en verantwoord mogelijk te laten verlopen, vragen we je om de Covid-19 maatregelen na te leven. Onze winkels zijn erg ruim en we werken onder meer met mondkapjes en spatschermen. We willen je alvast bedanken voor je begrip in deze situatie en maken uitgebreid tijd om te luisteren naar jouw wensen en je te helpen in de zoektocht naar een keuken die helemaal past bij jou. 

Wist je dat we je ook graag verder helpen met professioneel advies wanneer je thuis zit? Zeker in de huidige situatie is het fijn dat je niet perse de deur uit hoeft om keukeninspiratie op te doen. Maak een digitale afspraak met een van onze ervaren aankoopadviseurs voor een kennismaking en eerste advies op maat. Nieuwsgierig naar de mogelijkheden? Lees snel verder of maak direct een afspraak voor online advies via het afsprakenformulier.

  •  Ik heb een keuken gekocht, wordt deze nog wel ingemeten?

Afspraken voor het inmeten van de keuken gaan door. Wel treffen we maatregelen om het inmeten volgens de huidige richtlijnen te laten verlopen. Meer informatie over deze maatregelen vind je op: www.bruynzeelkeukens.nl/covid19-service

  • Ik heb een keuken gekocht, wordt deze nog wel geleverd?

Leveringen en montage van gekochte keukens gaan door. Wel treffen we maatregelen om deze werkzaamheden volgens de huidige richtlijnen te laten verlopen. Meer informatie over de levering en/of montage van keukens vind je op: www.bruynzeelkeukens.nl/covid19-levering-montage

  • Gaat de service aan mijn keuken nog door?

Servicewerkzaamheden aan de keuken gaan door. Wel treffen we extra maatregelen om deze werkzaamheden volgens de huidige richtlijnen te laten verlopen. Meer informatie lees je op:  www.bruynzeelkeukens.nl/covid19-service

Afspraak winkel

  • Hoe maak ik een afspraak voor een bezoek aan de winkel voor een aankoopgesprek?

Dit gaat via onze afdeling Klantcontact, zij zijn te bereiken via het afsprakenformulier, telefonisch 0164-285457 of per mail

  • Hoe ziet een online adviesafspraak eruit?

Je maakt op digitale wijze kennis met de aankoopadviseur van Bruynzeel Keukens. Samen bespreken we jouw wensen:

  1. Kennismaken: Waarom ben je op zoek naar een nieuwe keuken? Welke stijlen spreken je aan? Wat vind je belangrijk tijdens het werken in de keuken? Hoe ziet je levenssituatie eruit en hoe kunnen we jouw keuken hier zo goed mogelijk op aanpassen?  
  2. Inspiratie: Op basis van jouw wensen kijken we samen naar beschikbare kleuren en materialen. 
  3. Informatie: Op basis van jouw wensen informeren we je over de keukenopstelling die het beste past bij jouw beschikbare keukenruimte en leefsituatie. Ook gaan we dieper in op de mogelijkheden die je hebt op het gebied van kastinrichting en beschikbare apparatuur, passend bij jouw wensen.
  4. Vervolgstappen: We sluiten het gesprek af en kijken samen naar eventuele vervolgstappen: zoals het verder uitwerken van een 3D-keukenontwerp en prijsberekening of bijvoorbeeld een toekomstig bezoek aan de winkel om materialen in het echt te komen bekijken.  


Elk advies is persoonlijk en op maat. De tijdsduur is afhankelijk van jouw wensen. We nemen graag uitgebreid de tijd voor je. Afhankelijk van jouw verwachtingen van het gesprek en specifieke wensen, plannen we tijd en ruimte in de agenda’s van onze beschikbare aankoopadviseurs. Gemiddeld gaan we voor een online kennismakingsafspraak uit van één uur.   

Meer informatie is te vinden op: www.bruynzeelkeukens.nl/online-advies-blog

Koopproject

  •  Bruynzeel Keukens is projectleverancier in het koopproject waar ik heb gekocht. Hoe verloopt dit traject?

Als er nog geen afspraak gepland staat wordt er binnenkort contact met je opgenomen om een afspraak te plannen. Deze afspraak kan online plaatsvinden of in een van onze winkels

Wijziging na aankoop

  • Ik heb een keuken gekocht, maar wil nog keuzes wijzigen. Is dit mogelijk?

Of dit mogelijk is, hangt af van meerdere factoren. Uiteraard denken we graag met je mee. We vragen je hiervoor contact op te nemen met de winkel waar je jouw keuken hebt gekocht om na te gaan wat de mogelijkheden zijn. Dit kan telefonisch, per mail of met behulp van online advies. Onze aankoopadviseurs luisteren naar jouw specifieke wensen en kijken op welke wijze ze jou hierbij kunnen helpen. Uiteraard ben je hiervoor ook gewoon welkom in één van onze winkels.

  •  Ik heb een keuken gekocht, deze is inmiddels ingemeten, maar ik heb nog wijzigingen.

Of dit mogelijk is, hangt af van meerdere factoren. Uiteraard denken we graag met je mee. We vragen je hiervoor contact op te nemen met de winkel waar je jouw keuken hebt gekocht. Onze aankoopadviseurs luisteren naar jouw specifieke wensen en kijken op welke wijze ze jou hierbij kunnen helpen. Dit is ook goed mogelijk met behulp van een online adviesafspraak. Afhankelijk van de wijzigingen die je wilt doorvoeren, bespreken we samen de vervolgstappen. Uiteraard ben je hiervoor ook gewoon welkom in één van onze winkels.

Inmeten

  • Wordt mijn keukenruimte ingemeten?

Bij voorkeur meten wij de keukenruimte in om de plaatsing van de keuken zo goed mogelijk te laten verlopen. Uiteraard bestaat ook de mogelijkheid om een keuken te bestellen zonder dat deze is ingemeten. Dit wordt gedaan op basis van een aan te leveren maatgarantie, wij bestellen en monteren de keuken conform de opgegeven maten. Houd er hierbij rekening mee dat Bruynzeel Keukens niet verantwoordelijk is bij problemen tijdens de montage door afwijkende maten. 

  • Wanneer wordt mijn keuken ingemeten?

In samenspraak wordt kort na het aankoopgesprek een afspraak gemaakt voor het inmeten van de keukenruimte. Afhankelijk van de situatie is dit kort na het aankoopgesprek of zodra de keukenruimte gereed is om in te meten. Voordat je een keuken kunt bestellen moet deze zijn ingemeten. Om de levering en montage soepel te laten verlopen dient het inmeten binnen drie weken na het aankoopgesprek plaats te vinden.

  • Moet ik aanwezig zijn bij de inmeting?

Ja, om zaken met betrekking tot de montage en de voorbereidende werkzaamheden te bespreken en vast te leggen is het noodzakelijk dat je aanwezig bent bij het inmeten.

Betaling

  • Hoe en wanneer betaal ik de keuken?

Wij sturen een iDEAL betaallink om de aankoop aan ons over te maken, deze betaling dient uiterlijk twee dagen voor de levering op onze rekening staan. Indien afgesproken tijdens het aankoopgesprek is het ook mogelijk te pinnen bij aflevering van de keuken. Houd er dan wel rekening mee dat de pinlimiet verhoogd moet worden bij de bank.

Levering

  • Hoe word ik geïnformeerd over de levering van de keuken?

1) Ongeveer zes weken voor de verwachte leverweek nemen wij contact op om de overeengekomen week te bevestigen;
2) Ongeveer drie weken voor de overeengekomen leverweek bevestigen wij de dag waarop de levering zal plaatsvinden;
3) Twee weken voor de levering melden wij een tijdsblok voor de dag waarop de levering zal plaatsvinden;

  •  Wat moet ik voorbereiden voor het in ontvangst nemen van de keuken?

De keuken wordt door onze bezorgers voorzichtig en secuur gelost, zij nemen met je door wat er allemaal wordt geleverd. Zij plaatsen de artikelen in de ruimte naast de keukenruimte. Indien hier reeds een afgewerkte vloer ligt hebben zij afdekmateriaal bij zich om de vloer te beschermen tegen schade. Houdt er rekening mee dat een keuken na het lossen meer ruimte in beslag neemt dan nadat hij gemonteerd is en dat niet de hele keukenruimte vol komt te staan. De monteur moet wel zijn werkzaamheden kunnen uitvoeren.

 

Montage

  • Welke voorbereidende werkzaamheden moet ik uitvoeren?

De montage van de keuken beperkt zich tot het monteren van de aangekochte artikelen en het aansluiten hiervan op de vooraf aangebrachte aansluitpunten. Om deze werkzaamheden uit te kunnen voeren verstrekt Bruynzeel Keukens tijdig een leidingwerkadvies waardoor duidelijk is aangeven wat er wat nodig is om de keuken te monteren. Bekijk onze video over deze werkzaamheden of het Stappenplan voorbereiding keukenmontage. Voor vragen over het aansluitschema zijn wij telefonisch bereikbaar van 8.00 tot 17.00 uur. Je kunt ons bereiken op telefoonnummer 0164-285599 of per mail. Het e-mailadres voor jouw regio vind je op de correspondentie die wij jou eerder hebben toegestuurd.

 

  • Hoelang duurt het om de keuken te monteren?

De tijdsduur van de werkzaamheden bij het monteren van de keuken zijn afhankelijk van een aantal factoren. Bepalend hierin zijn het formaat van de keuken en het aantal monteurs waardoor de montage wordt uitgevoerd. Wij communiceren gelijktijdig met de planning een grove indicatie van de ingeschatte tijdsduur gebaseerd op de montage door één monteur.

  • Wat valt er onder de montage van de keuken?

Wij monteren alle artikelen die bij ons zijn aangeschaft en sluiten deze aan indien het leidingwerk in de keukenruimte dit toelaat. Alle andere werkzaamheden zoals het verplaatsen van aansluitingen, afvoer, stuken en dergelijke maken geen deel uit van de koopovereenkomst.

  • Wordt de keuken op dezelfde dag gemonteerd als waarop hij wordt geleverd?

Bij de levering vroeg op de dag wordt de keuken meteen gemonteerd. Bij een levering later op de dag worden levering en montage gescheiden, de montage start dan bij voorkeur een dag na de levering. In sommige uitzonderlijke gevallen kan dit ook twee dagen later zijn. 

  • Hoe weet ik wie mijn keuken monteert?

In de melding van de lever- en montagedata wordt ook de naam van het geselecteerde montagebedrijf vermeld.

  • Wanneer komt mijn monteur?

Montageafspraak
Bij een montageafspraak ontvang je drie weken voor de verwachte leverweek een bevestiging van de overeengekomen datum en het definitieve tijdsblok. 

Serviceafspraak
Bij een serviceafspraak nemen we telefonisch contact op om een afspraak in te plannen. Twee weken voor de verwachte serviceafspraak ontvang je een bevestiging van de overeengekomen datum en het definitieve tijdsblok. Op de dag van de afspraak neemt de monteur telefonisch contact op om je tijdig op de hoogte te brengen van zijn aankomst.

  • Hoe word ik over de montage geïnformeerd?

Montageafspraak
Drie weken voor de verwachte montageafspraak ontvang je per brief een bevestiging van de definitieve leverdatum en montagedatum.

Serviceafspraak
Bij een serviceafspraak nemen we telefonisch contact op om een afspraak in te plannen. Twee weken voor de overeengekomen serviceafspraak ontvang je per brief een bevestiging van de overeengekomen datum en het definitieve tijdsblok.

  • Hoe kom ik in contact met de afdeling Montage?

Wij zijn telefonisch te bereiken op telefoonnummer 0164-285833 | 0164-285599 of per mail:
Particuliere keukens: montageplanning@bruynzeelkeukens.nl
Koopwoningen: montageplanning-koopwoningen@bruynzeelkeukens.nl

Oplevering

  • Wordt mijn keuken opgeleverd na de montage?

Het montagebedrijf die de keuken plaatst zal aan het einde van de montage samen met jou de keuken doorlopen en alle zaken die nog aandacht behoeven noteren in onze opleverApp. Deze wordt zowel door jou als de monteur ondertekend. Naar aanleiding van deze oplevering nemen wij vervolgens contact op om de oplevering door te nemen en indien dit noodzakelijk is de serviceafwikkeling in gang te zetten. 

Wanneer je een keuken hebt gekocht in een koopwoningproject en deze vóór oplevering van de woning wordt gemonteerd, ben je bij de montage niet aanwezig. De projectleider van Bruynzeel Keukens neemt contact met je op om een afspraak in te plannen voor de oplevering van de keuken. Deze afspraak zal gepland worden op de dag van de oplevering van de woning of kort erna.

Garantie

  • Hoe kom ik in contact met de afdeling Garantie?

Vul ons formulier in en onze afdeling Garantie neemt zo snel mogelijk contact met je op. 

  • Wat zijn de leveringsvoorwaarden met betrekking tot de garantie op de keuken?

Bruynzeel Keukens is aangesloten bij de Centrale Branchevereniging Wonen (CBW). 
1) Bekijk hier de CBW voorwaarden
2) Download hier de leveringsvoorwaarden

  • Wat zijn de garantievoorwaarden van de keukenapparatuur?

Neem hiervoor direct contact op met de leverancier van het apparaat, zij zullen de aanvraag dan oppakken conform de garantievoorwaarden.

ATAG  
T. 088-8821801

AEG
T. 0172-468440 

Bora
T. +43 5373 62250-99

Boretti B.V.   
T. 020-4363439

Bosch 
T. 088-4244010

Etna
T. 088-8821803

Pelgrim  
T. 088-8821802

Neff
T. 02-4757003

Siemens    
T. 088-4244020

Wave
T. 0162-472626

Contact

  • Hoe kom ik in contact met een winkel?

Vind een winkel bij jou in de buurt. 

  • Hoe kom ik in contact met de klantenservice?

Wij zijn telefonisch bereikbaar van 8.00 tot 17.00 uur. Je kunt ons bereiken op telefoonnummer 0164-285599 of per mail. Het e-mailadres voor jouw regio vind je op de correspondentie die wij jou eerder hebben toegestuurd. 

  • Hoe kom ik in contact met de afdeling Montage?

Wij zijn telefonisch te bereiken op telefoonnummer 0164-285833 | 0164-285599 of per mail:
Particuliere keukens: montageplanning@bruynzeelkeukens.nl
Koopwoningen: montageplanning-koopwoningen@bruynzeelkeukens.nl

  • Hoe kom ik in contact met de afdeling Garantie?

Vul ons formulier in of mail naar klantenservice-garantie@bruynzeelkeukens.nl en onze afdeling Garantie neemt zo snel mogelijk contact met je op. 

Voor particulieren Bruynzeel Keukens voor de particuliere markt Voor de zakelijke markt Bruynzeel Keukens voor de zakelijke markt

Welkom thuis.

Bruynzeel Keukens is er voor iedereen.
Kies hieronder hoe je verder wilt gaan.
Deze keuze hoef je maar één keer te maken.