preload

Maak van een nieuw huis jouw thuis bij Homestudios

Fonkelnieuw huis, fonkelnieuw concept

De aankoop van een nieuwbouwhuis kan stressvol zijn. Maar dat hoeft niet! Bij Homestudios in Utrecht, een samenwerking van BAM en vele partners, laat je je leiden door je gevoel en je wensen. Smaakvolle woningen waarin alles echt is en werkt. Van tegel tot televisie. Je zou er zo intrekken. Op die manier komen praktische en esthetische voorkeuren samen. Directeur Customer Excellence Ard Siekerman: “Wij zijn op aarde om mensen een mooi huis te gunnen en hen op een prettige manier keuzes te laten maken.” 

Homestudios is een nieuw concept dat dit jaar van start gaat. Wat maakt het zo bijzonder? 

“We hebben heel veel unieke elementen. De beleving die wij toevoegen, maakt dat wij een volledige klantreis kunnen aanbieden: van de oriëntatie op een woning – je bent geïnteresseerd om ergens te gaan wonen, je ziet dat bouwbord, je kijkt online – tot het wonen. En daarna verder: met service, onderhoud en andere diensten. Die klantreis vullen wij volledig in. Daarin proberen we de klant op een prettige manier mee te nemen en beslissingen nemen te vergemakkelijken. Dat doen we drieledig: digitaal, fysiek en met persoonlijk woonadvies. Die drie-eenheid is erg belangrijk in ons bedrijf. Je kunt je als toekomstig bewoner continu digitaal oriënteren, je documenten worden online goed opgeslagen, je kunt alvast over zaken lezen en je bent goed voorbereid op gesprekken bij Homestudios. Met deze drie-eenheid en met het toevoegen van beleving en het feit dat je vooraf kan zien hoe je later gaat wonen, hebben we een helder doel voor ogen: een 9+ ervaring. Dat leidt tot loyale klanten in een woonreis die soms anderhalf jaar tot vier jaar duurt. En daardoor kun je  tijdens die woonreis vele relevante producten en diensten op een natuurlijke wijze aanbieden. Daarmee ontwikkelen we ons van trusted advisor naar trusted partner. Dat is de filosofie en de missie van Homestudios.”

BAM


Vaak reizen mensen stad en land af om hun huis in te richten. Wat is jullie toegevoegde waarde?

“Wij zijn op aarde om mensen een mooi huis te gunnen en ze in het voortraject op een prettige manier keuzes te laten maken. Het is niet makkelijk om de persoonlijke wensen van mensen goed in kaart te brengen. Ons motto is: het is persoonlijk, het is gemakkelijk en het is inspirerend. Vooral dat persoonlijke is een enorme uitdaging. Want je kunt heel makkelijk drie voorbeeldwoningen neerzetten en dan zeggen: ‘Nou, kiest u maar.’ Maar mensen willen vaak geen pakket dat ook door de buren is aangeschaft. Dan woon je precies hetzelfde als je buren. Dus je moet een persoonlijke touch aanbrengen. Wij hebben dus een centrum ontwikkeld waar je alle keuzes kunt maken die je wilt: van keukens en tegels tot gordijnen en verlichting. je kunt zelfs een leuk bankstel en wandklok uitzoeken. De bezoeker heeft alle vrijheid. Heel simpel: je kunt alleen voor een keuken komen, maar ook heel je inrichting uitkiezen.”

Experience


Dat klinkt als muziek in de oren.

“In het buitenland zie je al dat huizen volledig ingericht worden opgeleverd. In Nederland is dat niet gebruikelijk. Terwijl veel mensen het heerlijk vinden om hun sleutel om te draaien en op de bank te ploffen. Maar dan moet het wel hún bank zijn. Vanaf dag één voelt het huis al als een thuis, omdat het vooraf volledig door de bewoners is ingedeeld en ingericht.”

En dat betekent keuzes maken. Hoe halen jullie die keuzestress precies weg?

“Wij passen per project ons aanbod aan. In het begin van het traject doen we voorwerk: we gaan kijken wat de smaak is van de klant, we kijken naar de mogelijkheden van het project en trechteren alvast wat keuzes. Als we dan in een voorgesprek merken dat de klant een bepaalde stijl leuk vindt en bepaalde praktische eisen heeft, dan weten we in welke hoek we moeten zoeken.”

Wat valt er te beleven in jullie eigen centrum?

“Veel grote keuzes worden tot op heden nog steeds in kleine showrooms gemaakt. Die hebben in de verste verte niet de beleving die wij kunnen bieden. Wij hebben een Kennisstudio om latente behoeftes in kaart te brengen: ‘Een afzuiginstallatie met geluid van meer dan 60 decibel, dat wist ik niet! Dat is toch wel erg hard.’ Tsja, dat kan ook de helft worden, zulke dingen ondervind je hier. In de kennisstudio leer je meer over verschillende apparaten, de kraan,  de werkbladhoogte en de werkdriehoek. We hebben veel exhibits om te leren en te  experimenteren. In de Creatiestudio deel je je woning in en bepaal je de inrichting, ondersteund door digitale middelen. Als koper wil je het hele beeld zien, daarom hebben we ook een 3D-studio. Mensen kunnen thuis op de bank indelingsvarianten creëren. Maar in ons experience center ontstaat de magie en kun je zelf koken in de Kookstudio, hier brengen we alle gemaakte keuzes letterlijk in kaart.” 

Ergonomie


Wanneer komt Homestudios eigenlijk in beeld?

“Mensen gaan naar de makelaar als ze echt interesse hebben in een bepaalde plek en huis. Aan het begin van de klantreis, kunnen ze aan de slag met de online tool in Mijn Homestudios.nl. Het leuke is dat je thuis op je tablet met een eigen ontwerp aan de slag kan gaan. Op de  tablet die je in Homestudios krijgt, laad je je persoolijke omgeving in en onder het genot van een kop koffie bespreken we het ontwerp. Daarna gaan we verschillende fases door. Stapje voor stapje: eerst de keuken, dan de badkamer en later bijvoorbeeld de gordijnen of de verlichting. Het belangrijkste is dat jij als consument bepaalt, want of je nu eerst thuis aan de slag wil gaan of samen met ons wil ontwerpen ... Wij zorgen altijd voor passende begeleiding.”

Waarom past Bruynzeel Keukens zo goed bij dit vernieuwende concept?

“Bruynzeel is dagelijks bezig met de keuken die werkt voor jou. Een keuken moet er mooi uit zien, maar ook functioneel zijn. Bruynzeel Keukens heeft oog voor alles rondom functionaliteit. Ben je links- of rechtshandig? Hoe berg jij je boodschappen op? Welke handelingen verricht je tijdens het koken? Wat is jouw ideale werkhoogte? Dit alles kan de klant ervaren in de Homestudios. Homestudios is ervaringen opdoen. Voelt het het zoals het thuis zou moeten voelen? We geven veel mogelijkheden en helpen met kiezen.Daarna vertalen we het in de bouw van de nieuwe woning! Dat lukt alleen met de allerbeste partners die net als wij voor een 9+-ervaring gaan. Bruynzeel past in dat opzicht uitstekend.”

Bruynzeel Keukens
Hoofdkantoor

Drebbelstraat 7 , 4622 RCBergen op Zoom

0164 - 28 50 00

×